To właśnie wtedy w Puchałach rozpoczęła się produkcja Chrzanu Delikatesowego, który do dziś jest jednym z flagowych produktów marki Mosso.
Osiem lat po rozpoczęciu produkcji chrzanu stworzono kolejny sztandarowy produkt marki Mosso – Majonez Napoleoński. Jego receptura zapewnia idealny smak i konsystencję. Produkt doskonale sprawdził się w tradycyjnych daniach i na stałe zagościł na polskich stołach.
W miejscowości Puchały powstała rafineria oleju rzepakowego. Uruchomienie rafinerii przyczyniło się do powstania Oleju Mazowieckiego marki Mosso i promocji oleju w sieci Auchan. W tym samym roku powstało też laboratorium kontroli jakości produkcji, które badaniami potwierdza najwyższą jakość produktów marki Mosso.
W 1997 roku miało miejsce także otwarcie budynku biurowego w miejscowości Puchały. W związku z tym wydarzeniem pierwsi przedstawiciele handlowi rozpoczęli pracę w regionie Mazowsze.
Firma rozwija dystrybucję swoich produktów na Podlasiu.
Uruchomienie nowej tłoczni oleju umożliwiło produkcję własnego oleju rzepakowego w ilości 25 ton na dobę, co stworzyło możliwości do dalszego rozwoju dystrybucji oleju. W tym samym roku utworzony został oddział handlowy Spółki w Dąbrowie Górniczej i tym samym rozpoczęła się dystrybucja produktów w regionie Śląsk.
Duże zapotrzebowanie na olej spowodowało konieczność rozbudowy Zakładu Tłuszczów Roślinnych o dodatkową linię do tłoczenia oleju rzepakowego, dzięki której zwiększono produkcję nierafinowanego oleju rzepakowego do 50 ton na dobę. Taki wynik umożliwił dalszy rozwój dystrybucji oleju oraz rozpoczęcie współpracy z siecią sklepów Selgros.
W 2006 roku powstała rafineria w Zakładzie Tłuszczów Roślinnych w Radziejowicach. Dzięki tej inwestycji zaczęto produkować tam olej rzepakowy rafinowany o przerobie dobowym do 50 ton. Dzięki temu usprawniono proces produkcji, ponieważ od tej pory w całości odbywał się on we własnym zakładzie spółki w Radziejowicach.
Także w tym roku spółka zdecydowała się zakupić pierwszy Magazyn Zbożowy w miejscowości Sielec w woj. lubelskim. Jest to magazyn do skupu i przechowywania rzepaku pod produkcję Oleju Mazowieckiego.
Magazyn ten przeznaczony jest do skupu rzepaku i gorczycy potrzebnych do produkcji oleju oraz musztard. Firma doskonale wie, że korzystanie z surowców najwyższej jakości oraz ich prawidłowe przechowywanie znacząco wpływają na jakość i smak produktów.
W 2008 roku produkty marki Mosso zostały wprowadzone do sieci hipermarketów Kaufland.
W 2017 roku japońska firma Kewpie Corporation kontynuowała ekspansję na rynki zagraniczne. Drugą, zaraz po Holandii, utworzoną filią w Europie jest Mosso Kewpie Poland Sp. z o.o., która powstała po przejęciu polskiej firmy Mosso Kwaśniewscy Sp.J.. Spółka w Polsce została pierwszą w Europie własną bazą produkcyjną firmy Kewpie Corporation.
Dzięki tej transakcji Kewpie Corporation zyskała:
- Zakład Produkcji Przypraw w miejscowości Puchały – produkcja chrzanu, musztardy, ketchupu, sosów oraz majonezu.
- Zakład Tłuszczów Roślinnych w Radziejowicach – produkcja surowych i rafinowanych olejów roślinnych w całości z pierwszego tłoczenia i bez użycia ekstrakcji chemicznej.
Wdrożono następujące moduły systemu SAP S/4HANA: gospodarka materiałowa, produkcja, kontrola jakości, sprzedaż, logistyka, zarządzanie zasobami ludzkimi, finanse i controlling.
Zastosowanie przedmiotowego oprogramowania znacząco usprawniło zarządzanie przedsiębiorstwem oraz produkcją, jednocześnie przygotowując spółkę do dalszego rozwoju. Wdrożenie systemu SAP S/4HANA w polskiej spółce potraktowane było jako modelowy przykład dla całej grupy Kewpie na świecie. Zastosowano sprawdzoną metodę wdrożenia najlepszych praktyk dla branży spożywczej. Partnerem projektu była spółka Itelligence sp. z o.o., obecnie NTT Data.
Rozpoczęcie współpracy z siecią Lidl. Sosy sałatkowe Mosso Impresje
W 2018 roku firma rozpoczęła współpracę z siecią sklepów Lidl.
W tym samym roku powstały także Sosy sałatkowe Mosso Impresje w trzech wyjątkowych smakach: sezamowym, czosnkowo-cebulowym oraz wasabi. Pomysł na Impresje o smaku sezamowym ma swoje korzenie w japońskim, głęboko prażonym sezamowym dressingu Kewpie. Cała seria powstała w oparciu o obserwacje rynku oraz trendów konsumenckich, związanych ze zmianami w sposobie odżywiania i częstszym wyborem produktów o niższej zawartości tłuszczu. Konsumenci wykazują również chęć do prowadzenia eksperymentów kulinarnych i próbowania nowych smaków.
Powstanie działu Food Service w Mosso Kewpie Poland Sp. z o.o. było związane z potrzebami klientów z rynku Horeca. Nowy dział odpowiada w firmie za kontrakty i współpracę na rynku Horeca z klientami hurtowymi, a także za rozwój marek własnych dla rynku gastronomicznego. Dział handlowy Food Service odpowiada również za kontakty z producentami rynku B2B dla rynku Horeca, a także za indywidualne projekty dla przemysłu.
Przetwory Babuni – nowy wizerunek przetworów i sałatek z warzyw
Przetwory Babuni to szeroki wybór przetworów z ogórków, buraków, selera, pieczarek, papryki, a także różnego rodzaju sałatki obiadowe. Brak sztucznych konserwantów pozycjonuje Przetwory Babuni jako zdrowe, naturalne i tradycyjne. Są one konserwowane jedynie niewielką ilością octu, czyli sposobem naszych babć, które, jak wiadomo, robiły najlepsze i najzdrowsze przetwory.
Sosy Mosso w butelkach plastikowych
Sosy stworzone zostały z myślą o tych, którzy poszukują wyjątkowego dopełnienia smaku swoich potraw, nie tylko z grilla! Wygodna i praktyczna plastikowa butelka pozwala na swobodne używanie w każdych warunkach, bez ryzyka stłuczenia opakowania. Jest także dużo poręczniejsza niż tradycyjne szklane słoiki.
Nowe sosy Mosso to:
Sos Musztardowo-Chrzanowy
Sos Czosnkowy
Sos Burgerowy
Sos Barbecue
Sos Tatarski
Sos Curry
Majonez Napoleoński oraz Ketchup w nowych opakowaniach
Dzięki unowocześnieniu procesu produkcyjnego, sosy Impresje produkowane są bez użycia konserwantów. To produkty stworzone z najwyższej jakości składników, bez sztucznych dodatków, o wyjątkowym i głębokim smaku, wydobywające i podkreślające charakter składników w sałatkach.
2020 to także rok rozszerzenia linii sosów sałatkowych o dwa nowe smaki: bazyliowy oraz musztardowo-miodowy. Produkty te wybierają osoby, którym zależy zarówno na zdrowym odżywianiu, jak i nowatorskiej kuchni pełnej niecodziennych smaków i inspiracji. Naturalne sosy sałatkowe o czystym składzie w pięciu wyrazistych smakach to kulinarne urozmaicenie posiłków, którym można nadać zupełnie nowy smak.
W 2020 roku miała miejsce również ogólnopolska dystrybucja produktów z linii Mosso Impresje w hipermarketach Auchan.
Wraz ze zmieniającym się nabywcą przekształceniu zostaje poddana strategia sprzedaży produktów marki Mosso, która zaczyna wykorzystywać nowoczesne kanały sprzedaży. Jednocześnie wprowadzona zostaje najwyższej klasy dbałość o naszych konsumentów i umiejętność trafienia do shoppera. Fundamentem działań stał się systematycznie wdrażany program Perfect Store, który spaja elementy MIX marketingu takie jak 5P: Product, Placement, POS, Promotion, Price. Powstała również nowa struktura Key Account Managerów. Zwiększyliśmy zasięg oddziaływania naszych przedstawicieli handlowych. Wraz z podziałem odpowiedzialności za kanały u KAM wprowadziliśmy strategie asortymentowe oraz promocyjne adekwatne dla shoppera reprezentującego dany obszar.
Chcąc dotrzeć do konsumentów znacznie młodszych i spoza obecnej grupy docelowej, ponownie wprowadziliśmy na rynek popularne i lubiane produkty w całkowicie zmienionej odsłonie. Kluczowe zmiany to wymiana słoiczka o pojemności 200 ml na bardziej funkcjonalny, zmiana grafiki etykiety na bardziej czytelną i nowocześniejszą oraz litografii wieczka - poprzez wzbogacenie o hasło: „Jesteś szefem kuchni w swoim domu!”. To wszystko ma wpływ na odbiór produktów i marki Mosso przez konsumentów, do których docieramy nowymi kanałami sprzedaży w wyniku zmiany strategii sprzedażowej.