Dowiedz się więcej o tym, jak firma Kewpie przez ostatnie 100 lat przyczyniła się do poprawy zdrowia konsumentów swoich produktów, a także o jej wkładzie w rozwój kultury żywieniowej na świecie.
Dowiedz się więcej o tym, jak firma Kewpie przez ostatnie 100 lat przyczyniła się do poprawy zdrowia konsumentów swoich produktów, a także o jej wkładzie w rozwój kultury żywieniowej na świecie.
W 1919 roku w Tokio powstała firma Shokuhin Kogyo Co., Ltd., która początkowo produkowała sosy i konserwy. W późniejszych latach rozpoczęto produkcję majonezu Kewpie, co odegrało kluczową rolę w dalszym rozwoju firmy.
Jednym z założycieli firmy był Toichiro Nakashima, którego przekonania i wartości ukształtowały kulturę tej organizacji.
W 1923 roku, gdy Japonia odrodziła się po wielkim trzęsieniu ziemi w Tokyo, Nakashima zobaczył, jak diametralnie zaczął się zmieniać styl życia Japończyków, czego przykładem była „westernizacja” w ubiorze studentów. Nakashima przewidywał, że wkrótce nastąpią także zmiany w japońskiej diecie, w związku z czym rozpoczął prace nad produkcją majonezu, z którym zetknął się po raz pierwszy, przebywając w Wielkiej Brytanii i w Stanach Zjednoczonych w 1910 r.
Nakashima, zainteresowany poprawą zdrowia i kondycji Japończyków, stworzył nową formułę pysznego i pożywnego majonezu. Produkt ten od 1925 r. został wprowadzony do oferty spółki i stał się ogólnodostępny w całym kraju. W tym samym czasie powstało także logo marki – charakterystyczna lalka Kewpie.
W tamtych latach majonez był praktycznie nieznanym produktem w Japonii. Nakashima wykorzystał swoją kreatywność i pomysłowość do spopularyzowania nowego produktu, wykorzystując reklamy, na których prezentowano majonez Kewpie na pięknie zastawionych stołach.
Wraz ze zwiększaniem produkcji, rosło niewykorzystanie białka jaj, które pozostawały po zużyciu żółtek do majonezu. Nakashima uważał, że warunkiem sukcesu w branży produkcji majonezu jest znalezienie skutecznego sposobu na wykorzystanie białka.
Po dzień dzisiejszy Kewpie kontynuuje badania nad sposobami pełnego wykorzystania jaj, łącznie z białkiem. Obecnie zużywane jest ono do produkcji kosmetyków i wyrobów chemicznych.
Wybuch wojny na Pacyfiku w 1941 roku poważnie utrudnił pozyskiwanie składników do produkcji majonezu, co w 1943 roku doprowadziło do jej wstrzymania. Także po zakończeniu wojny firma Shokuhin Kogyo borykała się z problemami z zaopatrzeniem, a jedynym sposobem na podtrzymanie produkcji majonezu było korzystanie z surowców pochodzących z czarnego rynku. Takie praktyki były sprzeczne z osobistymi przekonaniami Nakashimy, dlatego też stanowczo odmówił kupowania składników niewiadomego pochodzenia i produkcja majonezu musiała zostać zatrzymana.
Produkcja majonezu została wznowiona dopiero w 1948 roku, gdy ponownie dostępne stały się składniki wysokiej jakości.
Nakashima był przekonany, że do produkcji majonezu należy wykorzystywać tylko najlepsze składniki, w związku z czym wstrzymywał produkcję, gdy nie można było ich kupić. Decyzje Nakashimy podyktowane były przekonaniem, że dobre produkty mogą powstać wyłącznie z dobrych składników.
Toichiro Nakashima był człowiekiem uczciwym, prawym i odpowiedzialnym, a takich zasad oczekiwano w Japonii od osób pracujących w przemyśle spożywczym. Dzięki temu firma Shokuhin Kogyo Co., Ltd. zdobyła ogromne zaufanie konsumentów, a sprzedaż majonezu Kewpie znacznie wzrosła.
Początki motta korporacyjnego Kewpie Group „RAKU-GYOU-KAI-ETSU”
Motto Kewpie Group narodziło się w okresie powojennym, gdy brakowało składników do produkcji majonezu Kewpie, a czarny rynek stał się częścią codziennego życia.
Wielu współpracowników Nakashimy chciało jak najszybciej wznowić produkcję majonezu Kewpie, nawet jeśli firma musiałaby kupować składniki na czarnym rynku. Nakashima stanowczo odmówił, w związku z czym część osób zrezygnowała z pracy w Shokuhin Kogyo Co., Ltd. To doświadczenie utwierdziło Nakashimę w przekonaniu, że motywacja do pracy bierze się z radości z pracy z ludźmi, którzy mają te same ambicje i podzielają te same wartości. Przekonanie to stało się podstawą korporacyjnego motta Kewpie Group: „RAKU-GYOU-KAI-ETSU”.
Do roku 1957 firma posługiwała się nazwą Shokuhin Kogyo, co oznaczało „przemysł spożywczy”. W związku z rosnącą konkurencją w tym sektorze w latach 50. firma zdecydowała się na zmianę nazwy na Kewpie Corporation, by wyróżnić swoje produkty na rynku, zwłaszcza produkowany od ponad 30 lat majonez.
Nazwa marki została przyjęta w niezmienionej formie jako nowa nazwa firmy.
W 1958 roku Kewpie Corporation wprowadziła na rynek Kewpie Mayonnaise w nowatorskiej, wygodniejszej w użyciu plastikowej butelce. Firma w ramach promocji obniżała także ceny majonezu za każdym razem, gdy dochodziło do usprawnienia procesu produkcji, co w połączeniu z wprowadzeniem nowych butelek sprzyjało szybkiemu rozwojowi tego segmentu rynku.
Dynamiczny rozwój rynku majonezu pomógł Nakashimie osiągnąć swój osobisty cel: majonez stał się produktem codziennego użytku w Japonii. Od tego czasu firma Kewpie starała się sprostać wzrostowi popytu poprzez budowę nowoczesnych zakładów produkcyjnych i ulepszanie już istniejących.
Po 30-letnim intensywnym rozwoju Kewpie Corporation i zwiększeniu udziału w japońskim rynku majonezów firma zdecydowała się na wprowadzenie innych produktów. Pierwszym produktem po Kewpie Mayonnaise był French Dressing, a potem inne dressingi. Firma sukcesywnie rozszerzała swoją ofertę, dostosowując ją do potrzeb i wymagań klientów.
Fabryki Kewpie zostały otwarte dla zwiedzających. Inicjatywa była podyktowana prośbami uczniów z miejscowych szkół, którzy chcieli skorzystać z rzadkiej okazji zwiedzenia fabryk. Umożliwiło to zakomunikowanie zwiedzającym wizji firmy, a także przekazanie sposobu myślenia o produkcji produktów Kewpie.
Kewpie traktuje swoje fabryki jako „przedłużenie domowej kuchni”. Dlatego slogan przewodni wycieczek po fabrykach Kewpie to „Otwarta kuchnia”. Obecnie około 100 000 osób rocznie uczestniczy w wycieczkach, odwiedzając pięć fabryk Kewpie w Japonii i ośrodek wycieczkowy Mayoterrace w Chofu w Tokio.
Ocet jest kluczowy dla smaku majonezu. W produkcji majonezu Kewpie używany jest ocet o bogatym aromacie.
Kiedy Nakashima po raz pierwszy wprowadził majonez na rynek, to w Japonii nie był dostępny idealny rodzaj octu do produkcji majonezu. Wówczas Nakashima rozpoczął współpracę z japońskimi piwowarami, aby opracować recepturę idealnego octu. Dzięki takiej działalności w 1962 roku we współpracy z piwowarami założono firmę Nishifu Industries Co., Ltd. Nowa firma rozpoczęła produkcję octu przeznaczonego wyłącznie do produkcji majonezu.
W 1977 powstała filia Kewpie Egg Corporation, której działalność koncentrowała się na przetwarzaniu kurzych jaj, wykorzystaniu białek jaj, które są produktem ubocznym przy produkcji majonezu. Obecnie Kewpie Corporation sprzedaje nie tylko białka jaj, ale także żółtka i całe jaja przetwarzane np. schłodzone płynne jaja oraz jaja mrożone. Kewpie Corporation nieustannie dąży do zaspokajania różnorodnych potrzeb swoich klientów.
Rozpoczęto warsztaty kulinarne dla uczniów szkół podstawowych, których celem było pokazanie, jak przygotowuje się majonez i jakie potrawy z warzywami można przygotować z użyciem majonezu.
Sprzedaż jaj całych i przetworzonych
Otwarcie kompleksu biurowego Sengawa Kewport (w Fuchu, Tokio)
Celem fundacji Kewpie Mirai Tamago jest wspieranie społeczeństwa poprzez dożywianie oraz szerzenie edukacji żywieniowej głównie wśród dzieci.
Toichiro Nakashima dążył do wspierania społeczeństwa poprzez wdrażanie nauki zdrowego żywienia. Grupa Kewpie skutecznie kontynuuje tę misję. Wykracza to poza zwykłą działalność biznesową, aktywnie angażując firmę Kewpie Corporation w inicjatywy społeczne wspierające edukację żywieniową, takie jak warsztaty kulinarne organizowane w szkołach czy kampanie informacyjne w masowych środkach przekazu.
Utworzenie filii Mosso Kewpie Poland sp. z o.o.
W 2017 roku Japońska firma Kewpie Corporation kontynuowała ekspansję na rynki zagraniczne. Drugą, zaraz po Holandii, utworzoną filią w Europie jest Mosso Kewpie Poland Sp. z o.o., która powstała po przejęciu polskiej firmy Mosso Kwaśniewscy Sp.J. Spółka w Polsce została pierwszą w Europie własną bazą produkcyjną firmy Kewpie Corporation. Dzięki tej transakcji Kewpie Corporation zyskała:
- Zakład Produkcji Przypraw w miejscowości Puchały – produkcja chrzanu, musztardy, ketchupu, sosów oraz majonezu.
- Zakład Tłuszczów Roślinnych w Radziejowicach – produkcja surowych i rafinowanych olejów roślinnych w całości z pierwszego tłoczenia i bez użycia ekstrakcji chemicznej.
Od momentu rozpoczęcia działalności w 1919 roku, firma Kewpie Corporation kontynuuje misję oraz zaangażowanie założyciela Toichiro Nakashimy w poprawę, oraz dbanie o zdrowie swoich klientów.
Podstawowym celem firmy Kewpie Corporation na kolejne stulecie jest utrzymanie wysokiego stopnia zaangażowania swoich pracowników w misję firmy oraz podejmowanie nowych inicjatyw w kierunku jej realizacji. Jednocześnie Kewpie chce, aby pracownicy czuli, że pracują w firmie, w której odgrywają szczególną i aktywną rolę oraz mają wpływ na dalszy jej rozwój.
Wraz ze zmieniającym się nabywcą, przekształceniu zostaje poddana strategia sprzedaży produktów marki Mosso, która zaczyna wykorzystywać nowoczesne kanały sprzedaży. Jednocześnie wprowadzona zostaje najwyższej klasy dbałość o naszych konsumentów i umiejętność trafienia do shoppera. Fundamentem działań stał się systematycznie wdrażany program Perfect Store, który spaja elementy MIX marketingu takie jak 5P: Product, Placement, POS, Promotion, Price. Powstała również nowa struktura Key Account Managerów. Zwiększyliśmy zasięg oddziaływania naszych przedstawicieli handlowych. Wraz z podziałem odpowiedzialności za kanały u KAM wprowadziliśmy strategie asortymentowe oraz promocyjne adekwatne dla shoppera reprezentującego dany obszar.
Chcąc dotrzeć do konsumentów znacznie młodszych i spoza obecnej grupy docelowej, ponownie wprowadziliśmy na rynek popularne i lubiane produkty w całkowicie zmienionej odsłonie. Kluczowe zmiany to wymiana słoiczka o pojemności 200 ml na bardziej funkcjonalny, zmiana grafiki etykiety na bardziej czytelną i nowocześniejszą oraz litografii wieczka - poprzez wzbogacenie o hasło: „Jesteś szefem kuchni w swoim domu!”. To wszystko ma wpływ na odbiór produktów i marki Mosso przez konsumentów, do których docieramy nowymi kanałami sprzedaży w wyniku zmiany strategii sprzedażowej.