Nasza historia

Poznaj historię Mosso Kewpie Polska,
która będąc początkowo lokalną firmą
stała się jednym z wiodących producentów
majonezów i sosów w Polsce.

Mosso Kewpie Polska

1985
Mosso Kewpie Polska
Założono Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe Mosso S.C.

To właśnie wtedy w Puchałach rozpoczęła się produkcja Chrzanu Delikatesowego, który do dziś jest jednym z flagowych produktów marki Mosso.

1993
Mosso Kewpie Polska
Opracowanie receptury Majonezu Napoleońskiego i rozpoczęcie produkcji

Osiem lat po rozpoczęciu produkcji chrzanu stworzono kolejny sztandarowy produkt marki Mosso – Majonez Napoleoński. Jego receptura zapewnia idealny smak i konsystencję. Produkt doskonale sprawdził się w tradycyjnych daniach i na stałe zagościł na polskich stołach.

1997
Mosso Kewpie Polska
Początek Oleju Mazowieckiego Mosso

W miejscowości Puchały powstała rafineria oleju rzepakowego. Uruchomienie rafinerii przyczyniło się do powstania Oleju Mazowieckiego marki Mosso i promocji oleju w sieci Auchan. W tym samym roku powstało też laboratorium kontroli jakości produkcji, które badaniami potwierdza najwyższą jakość produktów marki Mosso.

W 1997 roku miało miejsce także otwarcie budynku biurowego w miejscowości Puchały. W związku z tym wydarzeniem pierwsi przedstawiciele handlowi rozpoczęli pracę w regionie Mazowsze.

2002
Mosso Kewpie Polska
Rozwój dystrybucji w kierunku Podlasia

Firma rozwija dystrybucję swoich produktów na Podlasiu.

Mosso Kewpie Polska

2003
Mosso Kewpie Polska
Wybudowanie i uruchomienie nowego Zakładu Produkcji Tłuszczów Roślinnych w Radziejowicach

Uruchomienie nowej tłoczni oleju umożliwiło produkcję własnego oleju rzepakowego w ilości 25 ton na dobę, co stworzyło możliwości do dalszego rozwoju dystrybucji oleju. W tym samym roku utworzony został oddział handlowy Spółki w Dąbrowie Górniczej i tym samym rozpoczęła się dystrybucja produktów w regionie Śląsk.

2004
Mosso Kewpie Polska
Rozbudowa Zakładu Tłuszczów Roślinnych w Radziejowicach

Duże zapotrzebowanie na olej spowodowało konieczność rozbudowy Zakładu Tłuszczów Roślinnych o dodatkową linię do tłoczenia oleju rzepakowego, dzięki której zwiększono produkcję nierafinowanego oleju rzepakowego do 50 ton na dobę. Taki wynik umożliwił dalszy rozwój dystrybucji oleju oraz rozpoczęcie współpracy z siecią sklepów Selgros.

2005
Mosso Kewpie Polska
Rozpoczęcie współpracy z Makro Cash & Carry – siecią hurtowni dla gastronomii
2006
Mosso Kewpie Polska
Ciągły wzrost zapotrzebowania na olej spowodował dalszą rozbudowę Zakładu Tłuszczów Roślinnych w Radziejowicach

W 2006 roku powstała rafineria w Zakładzie Tłuszczów Roślinnych w Radziejowicach. Dzięki tej inwestycji zaczęto produkować tam olej rzepakowy rafinowany o przerobie dobowym do 50 ton. Dzięki temu usprawniono proces produkcji, ponieważ od tej pory w całości odbywał się on we własnym zakładzie spółki w Radziejowicach.

Także w tym roku spółka zdecydowała się zakupić pierwszy Magazyn Zbożowy w miejscowości Sielec w woj. lubelskim. Jest to magazyn do skupu i przechowywania rzepaku pod produkcję Oleju Mazowieckiego.

2007
Mosso Kewpie Polska
Rozpoczęcie współpracy z Eurocash
2008
Mosso Kewpie Polska
Zakup i rozbudowa drugiego Magazynu Zbożowego w Siedliszczu, w woj. lubelskim

Magazyn ten przeznaczony jest do skupu rzepaku i gorczycy potrzebnych do produkcji oleju oraz musztard. Firma doskonale wie, że korzystanie z surowców najwyższej jakości oraz ich prawidłowe przechowywanie znacząco wpływają na jakość i smak produktów.

W 2008 roku produkty marki Mosso zostały wprowadzone do sieci hipermarketów Kaufland.

2011
Mosso Kewpie Polska
Rozbudowa Zakładu Tłuszczów Roślinnych w Radziejowicach o 11 dodatkowych zbiorników na olej

Mosso Kewpie Polska

2014
Mosso Kewpie Polska
Rozpoczęcie współpracy z Jeronimo Martins
2015
Mosso Kewpie Polska
Uruchomienie rozlewni oleju w Zakładzie Tłuszczów Roślinnych w Radziejowicach
2017
Mosso Kewpie Polska
Przejęcie firmy Mosso Kwaśniewscy Sp. J. przez Kewpie Corporation

W 2017 roku japońska firma Kewpie Corporation kontynuowała ekspansję na rynki zagraniczne. Drugą, zaraz po Holandii, utworzoną filią w Europie jest Mosso Kewpie Poland Sp. z o.o., która powstała po przejęciu polskiej firmy Mosso Kwaśniewscy Sp.J.. Spółka w Polsce została pierwszą w Europie własną bazą produkcyjną firmy Kewpie Corporation.

Dzięki tej transakcji Kewpie Corporation zyskała:

- Zakład Produkcji Przypraw w miejscowości Puchały – produkcja chrzanu, musztardy, ketchupu, sosów oraz majonezu.
- Zakład Tłuszczów Roślinnych w Radziejowicach – produkcja surowych i rafinowanych olejów roślinnych w całości z pierwszego tłoczenia i bez użycia ekstrakcji chemicznej.

2018
Mosso Kewpie Polska
Wdrożenie pakietu oprogramowania biznesowego SAP S/4HANA

Wdrożono następujące moduły systemu SAP S/4HANA: gospodarka materiałowa, produkcja, kontrola jakości, sprzedaż, logistyka, zarządzanie zasobami ludzkimi, finanse i controlling.
Zastosowanie przedmiotowego oprogramowania znacząco usprawniło zarządzanie przedsiębiorstwem oraz produkcją, jednocześnie przygotowując spółkę do dalszego rozwoju. Wdrożenie systemu SAP S/4HANA w polskiej spółce potraktowane było jako modelowy przykład dla całej grupy Kewpie na świecie. Zastosowano sprawdzoną metodę wdrożenia najlepszych praktyk dla branży spożywczej. Partnerem projektu była spółka Itelligence sp. z o.o., obecnie NTT Data.

Rozpoczęcie współpracy z siecią Lidl. Sosy sałatkowe Mosso Impresje

W 2018 roku firma rozpoczęła współpracę z siecią sklepów Lidl.
W tym samym roku powstały także Sosy sałatkowe Mosso Impresje w trzech wyjątkowych smakach: sezamowym, czosnkowo-cebulowym oraz wasabi. Pomysł na Impresje o smaku sezamowym ma swoje korzenie w japońskim, głęboko prażonym sezamowym dressingu Kewpie. Cała seria powstała w oparciu o obserwacje rynku oraz trendów konsumenckich, związanych ze zmianami w sposobie odżywiania i częstszym wyborem produktów o niższej zawartości tłuszczu. Konsumenci wykazują również chęć do prowadzenia eksperymentów kulinarnych i próbowania nowych smaków.

2019
Mosso Kewpie Polska
Założenie działu handlowego Food Service

Powstanie działu Food Service w Mosso Kewpie Poland Sp. z o.o. było związane z potrzebami klientów z rynku Horeca. Nowy dział odpowiada w firmie za kontrakty i współpracę na rynku Horeca z klientami hurtowymi, a także za rozwój marek własnych dla rynku gastronomicznego. Dział handlowy Food Service odpowiada również za kontakty z producentami rynku B2B dla rynku Horeca, a także za indywidualne projekty dla przemysłu.

Przetwory Babuni – nowy wizerunek przetworów i sałatek z warzyw

Przetwory Babuni to szeroki wybór przetworów z ogórków, buraków, selera, pieczarek, papryki, a także różnego rodzaju sałatki obiadowe. Brak sztucznych konserwantów pozycjonuje Przetwory Babuni jako zdrowe, naturalne i tradycyjne. Są one konserwowane jedynie niewielką ilością octu, czyli sposobem naszych babć, które, jak wiadomo, robiły najlepsze i najzdrowsze przetwory.

Sosy Mosso w butelkach plastikowych

Sosy stworzone zostały z myślą o tych, którzy poszukują wyjątkowego dopełnienia smaku swoich potraw, nie tylko z grilla! Wygodna i praktyczna plastikowa butelka pozwala na swobodne używanie w każdych warunkach, bez ryzyka stłuczenia opakowania. Jest także dużo poręczniejsza niż tradycyjne szklane słoiki.

Nowe sosy Mosso to:
Sos Musztardowo-Chrzanowy
Sos Czosnkowy
Sos Burgerowy
Sos Barbecue
Sos Tatarski
Sos Curry
Majonez Napoleoński oraz Ketchup w nowych opakowaniach

2020
Mosso Kewpie Polska
Zmiana receptur Mosso Impresje

Dzięki unowocześnieniu procesu produkcyjnego, sosy Impresje produkowane są bez użycia konserwantów. To produkty stworzone z najwyższej jakości składników, bez sztucznych dodatków, o wyjątkowym i głębokim smaku, wydobywające i podkreślające charakter składników w sałatkach.

2020 to także rok rozszerzenia linii sosów sałatkowych o dwa nowe smaki: bazyliowy oraz musztardowo-miodowy. Produkty te wybierają osoby, którym zależy zarówno na zdrowym odżywianiu, jak i nowatorskiej kuchni pełnej niecodziennych smaków i inspiracji. Naturalne sosy sałatkowe o czystym składzie w pięciu wyrazistych smakach to kulinarne urozmaicenie posiłków, którym można nadać zupełnie nowy smak.

W 2020 roku miała miejsce również ogólnopolska dystrybucja produktów z linii Mosso Impresje w hipermarketach Auchan.

2022
Mosso Kewpie Polska
Zmiana strategii sprzedażowej

Wraz ze zmieniającym się nabywcą przekształceniu zostaje poddana strategia sprzedaży produktów marki Mosso, która zaczyna wykorzystywać nowoczesne kanały sprzedaży. Jednocześnie wprowadzona zostaje najwyższej klasy dbałość o naszych konsumentów i umiejętność trafienia do shoppera. Fundamentem działań stał się systematycznie wdrażany program Perfect Store, który spaja elementy MIX marketingu takie jak 5P: Product, Placement, POS, Promotion, Price. Powstała również nowa struktura Key Account Managerów. Zwiększyliśmy zasięg oddziaływania naszych przedstawicieli handlowych. Wraz z podziałem odpowiedzialności za kanały u KAM wprowadziliśmy strategie asortymentowe oraz promocyjne adekwatne dla shoppera reprezentującego dany obszar.

2023
Mosso Kewpie Polska
Produkty Mosso w nowej odsłonie

Chcąc dotrzeć do konsumentów znacznie młodszych i spoza obecnej grupy docelowej, ponownie wprowadziliśmy na rynek popularne i lubiane produkty w całkowicie zmienionej odsłonie. Kluczowe zmiany to wymiana słoiczka o pojemności 200 ml na bardziej funkcjonalny, zmiana grafiki etykiety na bardziej czytelną i nowocześniejszą oraz litografii wieczka - poprzez wzbogacenie o hasło: „Jesteś szefem kuchni w swoim domu!”. To wszystko ma wpływ na odbiór produktów i marki Mosso przez konsumentów, do których docieramy nowymi kanałami sprzedaży w wyniku zmiany strategii sprzedażowej.